[OT] tepelne cerpadlo - bylo klimatizace do baraku

azehw azehw@volny.cz
Čtvrtek Červenec 12 12:26:56 CEST 2007

Veřejná odpověď :))
Ty jednorázové lahve mají skutečně "jednocestný" ventil, je to velice
jednoduchá konstrukce z plastu a nedá se s tím nic dělat. Nesmí se to, ale
dělá se to (proto jsem o tom v knize nepsal): Vezme se prázdná láhev a
původní ventil se může ponechat nebo odříznout. Já je nechávám. Nahoře se do
ní provrtá asi 6mm díra a do ní se zapájí (tvrdou pájkou s Ag) tzv. servisní
ventilek (Schrage), má stejný princip jako v pneumatikách. Tím se pak dá
láhev plnit a ten původní se může použít pro vypouštění. Jak říkám, nesmí se
to, dělá se to...
Tzv. vrtané láhve se také dají sehnat, ty které mám mají stejný rozměr i
tvar jako 10kg láhve na PB, jsou šedé a mají jiný ventil s pravým závitem.
Jsou starší, mívají je "chlaďaři". Já jsem je koupil po 500,- ....
Pokud jde o R407c: Asi 50% tvoří R134a, zbytek asi půl napůl jsou další dvě
složky. R134a se používá jako náhrada R12. Už se opět ozývají eko-magoři,
který vadí, že R134a má poměrně vysoký GWP (ODP je nízký). Zatím se nic
neděje, není důvod k panice.
Pro malé pájení natvrdo máme soupravy Turboset90, je to tlaková flaška asi 1
litr O2 cca 120 barů s regulačním ventilem, pak směs plynů v podobě většího
"spreje" a malé hořáky. Teplota kolem 3000 st.C.
AZE