Re: Synchronizátor blesku

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Středa Červenec 11 19:15:58 CEST 2007

To přece nemůže fungovat, ani náhodou. Ten tranzistor musí sepnout dost
velký proud z nabitého kondu do primáru zapalovacího trafa. Možná že nějaké
blesky mají zesilovač, ale rozhodně ne všechny. Udělejte si tohle
http://www.vaelektronik.cz/bastl/blesk.htm Je to dobře citlivé a napájí se
to z toho blesku.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Aleš Filip" <nostromo@khnet.info>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, July 11, 2007 7:04 PM
Subject: Synchronizátor blesku

Dobrý den,

  Našel jsem někde na internetu schéma jednoduchého synchronizátoru
  fotoblesku (viz příloha). Zkusil jsem to zbastlit, dokonce i 1PP75
  jsem našel v šuplíku, tranzistor jsem tam dal 2SC3328. A samozřejmě
  to nefunguje. Není mi úplně jasné, jak to má vůbec fungovat. Mezi C
  a E tranzistoru je cca 90V, mezi E a B 0,5V. Když blikám na diody,
  tak se vůbec nic neděje. Může mi prosím někdo vysvětlit, jak to
  zapojení má fungovat?

  Děkuji.

--
Aleš Filip