[OT] tepelne cerpadlo - bylo klimatizace do baraku

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Úterý Červenec 10 19:20:59 CEST 2007

Tak kdyz je ta okurkova sezona, koupil jsem si knihu Stavime tepelne
cerpadlo, protoze me to zacalo bavit a pristi rok se chci pustit do
experimentu.
Ted resim dilema, jestli si koupit do zasoby R407C v njednorazove lahvi,
protoze podle nejake smernice EU uz nebudou, ale ted se daji jeste
sehnat (myslim, ze pamatna tusim Zemanova otazka, jak se da z EU
vystoupit, zacina byt aktualni :-( ). Zrejme nejaka lobby zase
zapracovala.
Ve zminene knize jsem se docetl, ze ty jednorazove maji jednosmerny
ventil, coz me prekvapilo a vyplyva z toho otazka, jestli se to da
rozebrat a zobousmernit? Zatim mam jen lahev R134a a neni prazdna, tak
nemuzu testovat. Pokud bych si totiz musel pronajmout tlakovou lahev,
tak asi neni problem naplnit system, ale zbytek by urcite bylo dobre
nekam prepustit. Napadla me jeste PB lahev, ale tam bude problem s
cistotou, ze? Nebo je nejaka jednoducha moznost, jak se dostat k
"legalni" tlakove lahvi na chladivo za rozumnou cenu? Pronajem je treba
5Kc/den, coz neni moc na otocku, ale roky se to skladovat neda...

Pak jeste pajeci souprava - kdysi jsem v Bauhausu nebo tak nejak (kousek
od AAA) videl nejakou soupravu PB-O2 za par tisic - je to pouzitelne?
Nebo se da sehnat jinde lepsi za podobnou cenu?

Jinak zatim mam zamer zakopat na zahrade plosne kolektory, do vrtu se mi
moc nechce, bagristu za rozumnou cenu neni pro mne problem sehnat
(soused) ;-)