Re: Sledování spotřeby el. energie

Jan Naiser hw@tua.cz
Pondělí Červenec 9 15:49:42 CEST 2007

9.7.07, Jan Naiser <hw@tua.cz>:
> Přeji pěkný den,
>
> kdysi jsem měl ideu (asi v polovině 90. let) sledovat spotřebu el. energie
> domě. Původně jsem chtěl k tomu účelu upravit klasický 3f elektroměr,
> zařazený za ten hlavní, navrtáním otvoru(ů) do kotoučku a zařazením
> optočlenu(ů) a čítáním impulsů. Vzhledem k času, který od původní myšlenky
> uplynul se možná dnes dá stejného výsledku dosáhnout pomocí jiné,
> elegantnější, metody. Pokud máte nějaké odkazy nebo nápady, budu vděčný.

Myšlenka je - ukládat průběžně (nějaký zásobník) - a po připojení pc
stáhnout ze zásobníku a zpracovat. Ale nic bližšího zatím nemám. Po letech
se zase vracím k bastlení, tak si chci zkusit toto.
Počítačové zpracování nebude problém, spíše ta hw část, tedy snímání a
ukládání impulsů v čase a propojení s pc, nejlépe pomocí ethernetu přes
domácí síť. Chci si začít hrát s nějakými malými procesory, takže asi tímto
směrem.

Honza.