Propojovaci kabliky na PATCH panel

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Pondělí Červenec 9 09:16:08 CEST 2007

	Jezis Maria co blbnete. Pletete holinky a hodinky. Ano patch panely
jsou krizene - mezi propojovacim polem (zarezovou listou, nebo jak to
nazvat) pro zariznuti kabelu a vlastní zasuvkou jsou "kabely" (vodice)
kroucene - "twistovane". Je to ovšem jen mechanicke krizeni, tak aby byla
zachovana impedance a nikoliv elektricke. Vlastní panel je zapojen
elektricky 1-1. Pokud tedy vezmu dva kabely, zarezam je do panelu v danem
barevnem schematu (T568A ci mnou preferovanem T568B), dam patch kabel 1-1
(tj. nekrizeny) mezi dve takto zapojene zasuvky tak nepoznam, ze mezi dvema
kabely nejaky panel je. Tj. merim-li na koncich kabelu co vedou do panelu
mezi sebou tvari se to jako jeden kabel. To s cim si to pletete jsou typicke
telefonacke kabely, ale ani ty nejsou v panelu krizene. Typicky jsou
"roll-over" pouze propojovaci kabely, nikoliv jejich propojeni v panelech.
Co je to "roll-over" (cesky to nevim, snad někdo doplni) je to typicky
plochy kabel okonektorovany na obou stranach jinak. Jednou dam konektor
packou nahoru, podruhe dolu - resp. pokazde dam packu k vystupku na kabelu.
Vznikne tak "roll-over" kabel zapojeny 1-8, 2-7, 3-6, 4-5,.... Nektere
zapojeni napr. RS-232 konzola u Cisca s tim pocitaji a jsou zapojeny tak, ze
pokud pouziji primy/roll-over kabel menim zapojeni DTE/DCE.
	Patch panely se zapojuji zasadne 1:1, zadne prasarny, v ramci
jednoho rozvadece samozrejme ve stejnem barevnem schematu, který musí byt
stejny jako u zasuvek. Pokud potrebuji nektery kabel prekrizit, ci jinak
zmenit jeho zapojeni, dela se to zasadne propojovacimi kabely, které je
navíc vhodne prislusne oznacit.

bye,
     Radek (benedikt@lphard.cz)