Uspory energie - navrh zarizeni?

k.novo k.novo@seznam.cz
Neděle Červenec 8 23:55:14 CEST 2007

Ha ha , tohle je pekna a pekne idealisticka myslenka, ma vsak jednu vadu - nefunguje.
Nefunguje ani u zarizeni, ktere si lidi kupuji domu, jak jinak si vysvetlit pristroje, ktere v standby zerou 5 W, jak jinak si vysvetlit, ze prakticky nesezenete tiskarnu na doma se sitovym vypinacem?

V tomto konkretnim pripade je to jeste komplikovano tim, ze jde o prumyslove zarizeni, tzn. ti co rozhoduji o jeho porizeni neplati ucty za elektrinu a hlavne uvazuji v MW nikoliv mW.

Principielne bych byl rad pokud by velci vyrobci zacali klast duraz na spotrebu a relevantni udaje o spotrebe ve vsech provoznich rezimech byly jednim z leadru marketingu. Bohuzel vidim technika jak prijde za vedenim a povida,mame uspornou TV, ale vyroba serie bude o 1M$ drazsi nez vyroba stejne TV, ktera vsak uzivateli sezere za rok o 10kW vice, hadejte co se bude vyrabet. Pseudoekologove se pripoutavaji k jadernym elektrarnam nebo propaguji solarni panely, energeticke loby to take vyhovuje tak co dodat. Snad jeden udaj na ktery jsem nedavno narazil mala objehova cerpadla do 100W spotrebuji na uzemi EU zbytecne cca 4000MW, nez by spotrebovala nova moderni cerpadlo s adaptivnim rizenim vykonu, jinak receno jen tahle blbost by usetrila dva teleminy. Hvezdari jsou nastvany, nemuzou pozorovat hvezdy, neni tma, protoze poulicni osvetleni je tak blbe navrzeno, ze sviti spise do kosmu nez na zem, pridte se podivat do Usti na mirove namesti, nedavno zde probehla rekonstukce dlazby, a osvetleni tusim to prislo na 100M, nova svetla sviti snad jenom do kosmu.

Ciste filozoficky, kdyz odhlednu od technickeho dopadu jednoho ci
druheho reseni, nemel by si to snad rozhodnout zakaznik/koncovy
uzivatel ?
Zda si poridi zarizeni za X KC se spotrebou Y kWh/r nebo radej
zarizeni o 12-18KC drazsi ale se spotrebou o 1kWh/r mensi.
Vas jako vyrobce by melo zajimat predevsim ktereho provedeni prodate
vice kusu, popr. s vetsim ziskem.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz