Uspory energie - navrh zarizeni?

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Neděle Červenec 8 23:51:48 CEST 2007

V princípe máte pravdu. Ale či by malo rozhodova» rozdiel príkonu 1,2W ?
Aká je spotreba toho zariadenia ? Keď je návratnos» tak symbolickej sumy
skoro dva roky ...

                                           Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, July 08, 2007 11:38 PM
Subject: Re: Uspory energie - navrh zarizeni?

ja bych to rozhodl za zakaznika a 6Kc nechal zaplatit jeho (pokud tedy
uz neni stanovena cena dopredu a tech 6Kc je jaksi nad) - nevim kolik %
z ceny zarizeni je tech 6Kc, ale pocitejte i s tim, ze az dojde ropa a
myslim, ze to bude brzo (neb jsem predevcirem shledl dosti chmurny film
o tom jak vypadaji rpubehy tezby na vsech nejvetsich ropnych poli), tak
i elektrika pojede nahoru nechutnym zpusobem - i ted uz zakaznici slyssi
na nizkou spotrebu.

Radek Vicek

k.novo napsal(a):
> Rad bych znal vas nazor, respektive rad bych vedel jak postupujete pri
navrhu zarizeni z pohledu naroku na energie. Nejsem zadny ekoterorista, ale
nemam rad plytvani, take jsem elergicky na vedeni CEZu a tak se snazim
myslet usporne. Nejsem si vsak zcela jist kde zacinaji uspory pro uspory,
proto tento vice mene filosoficky dotaz.

> Zrovna navrhuji zarizeni v kterem potrebuji pro cidla referencni napeti 5V
10mA s trochu solidnejsi presnosti a teplotni stabilitou, pricemz realne
potrebuji cidla napajet cca 500ms kazdych 300s. Napeti pro cidla se ziskava
z 12V pres odpor 1k pomoci TL431A . Pokud to necham napajene porad tak to za
rok sezere cca 1kW/h. Mohu napajeni pro tuto cast zapinat pomoci MCU jen na
dobu kdy to potrebuji, ale to vyrobni cenu zarizeni prodrazi o cca 6Kc.
Zarizeni se vyrobi cca 1000ks a ted babo rad, mohu v pristich 10letech
usetrit svetu cca 10MW/h, ale nasi firmu to bude ted stat 6000Kc :-). Dalsim
aspektem muze byt vliv prerusovaneho napajeni na zivotnost cidel, ale to je
jiz zcela ve hvezdach.
> Kdyz o tom tak premyslim tak se nedivim velko vyrobcum, ze delaji tak
nenazrane kramy, v milionovych seriich se vyplati usetrut i jeden odpor a
jeden tranzsitor.