Cidlo vlhkosti pudy?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Neděle Červenec 8 19:45:43 CEST 2007

Kapacitni cidla s FDR se pro mereni také delaji, ale mají par zásadních
nevyhod a to
především se musi  kalibrovat pro kazdou konkretni pudu (u TDR/TDT
nakalibrujete na referencni a pokud nemate velmi jilovitou nebo slanou pudu
tak to staci) další nevyhodou je teplotni zavislost kapacitni metody.

Normalne bych o TDT neuvazoval, ale kdyz nejaci dva panove mají cidlo za
1000 o kterem se doctete, ze ho delaji na kolene tak me zajima jak to delaji
:-)

> Dale jsme to pojali metodou reverzního engeneringu na dalku, pokud
existuje
> cerna krabicka o ktere vime, ze z ni cuci dva ocelove kruhy (vnejsi ma
> 280mm), do jednoho z nich se pusti ns pulzik ten proleze neznamou hmotou
do
> druheho kruhu a tam je nejak vyhodnocen.

Ja teda o teto problematice vim prd, ale jak jsem videl na webu to cidlo
Virrib a dal si jej do spojitosti s TDR/TDT, tak se mi spis zdalo, ze
jsou ty dva draty v podstate vedeni, ktere je na jednom konci symetricky
napajeno (do obou dratu) a na druhem se to snima (zase z obou), ne ze je
jeden vysilaci a druhy prijimaci.

A mimo TDR, nesla by prachsproste (na NF) merit kapacita vhodnych elektrod?

Lukas Grepl