Cidlo vlhkosti pudy?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Neděle Červenec 8 15:27:36 CEST 2007

Muj postup byl asi takovyto, první domenka, to je sranda a meri to kazdy, na
internetu budou stovky navodu jak to sestavit ze struny od piana a diodového
nasobice ze stare TV :-)
Bohuzel jsme zadno popsanou konstrukci nenasel, tak jsem zacal oprasovat
znalosti z prednasek  hydrologie, bohuzel prednasky byly v patek odpoledne a
tak si prdlajs pamatuji, sahl jsem tedy po skriptech, dobral se k TDR,
zvesti o fpga me neodradili a cosi malo jsem si o tom precetl. Pak jsme
narazil na TDT a cidlo Virib, ktere je citovano po zcele zemeguli
http://www.sowacs.com/sensors/virrib.html a myslenky se zacali odvijet jinym
smerem, pri cene 1200Kc za cele cidlo v tom nemuze byt zadna složitá
elektronika.

Dale jsme to pojali metodou reverzního engeneringu na dalku, pokud existuje
cerna krabicka o ktere vime, ze z ni cuci dva ocelove kruhy (vnejsi ma
280mm), do jednoho z nich se pusti ns pulzik ten proleze neznamou hmotou do
druheho kruhu a tam je nejak vyhodnocen.
Nevime jak, pokud budeme chtit merit cas za který pulz prolezl prostředím a
tak trochu si zjednodusime život, permeabilitu zanedbame a vezmeme extrémy,
první mereni vzduch druhé voda (dk=1 a 80) draha mezy kruhy 5cm ve zduchu
pokud dobre pocitam puls pojede nejakych 166ps a ve vode za 1.49ns tj.
zkratka 8.9x pomaleji. Jsou to casy meritelne, ale asi ne elektronikou za
100Kc.
Další moznosti je nejak merit primo fazovy posuv odeslaného a přijatého
signalu, opet nevim jak toho dosahnout elektronikou za 100Kc, vzdyt ta
elektronika nemuze byt ani na mikrovlnnem substratu.
Logicky se tedy dostavam k tomu zda na prijimaci strane není nejaka kapacita
a nemeri se napeti naindukvane na prijimaci antene, ale zde mi zatím unika
vazba na cas/spozdeni signalu/dielektrickou konstantu.
Ja bych to snad i koupil a rozebral, ale mají to zalite nějakým epoxidem,
pry kvuli vlhkosti, macet v rozapoustedlech to nechci.