Meteo stanice bylo (Graficke LCD )

novotny.pp@atlas.cz novotny.pp@atlas.cz
Pátek Červenec 6 12:52:50 CEST 2007

Ani se vam nedivim, gcal umi neskutecne veci v oblasti kalendaru, ale i astronimickych udaju o slunci a mesici, nicmene pochopit a naucit se pouzivat jeho silene argunety je docela o nervy.
V ramci testovani a overovani udaju z cidla intenzity slunecniho zareni jsem potreboval znat topocentricky elevacni uhel slunce a prikaz, kterym gcal vypacita tento uhel vypada nejak takto:

gcal  -Hno -f/dev/null -x --here=0*d1#999_%ot+00+000_:_%o*a+5618+01342,120 --time=@+120

Nicmene najdete mi jiny program, ktery vam rekne jaky den byl 1. kvetna roku 23, ci v kolik hodin vyslo ten den slunce v oblasti dnesniho usti nad labem :-)

>Gcal se za byti velice mocnym programem, ale syntaxe prikazoveho radku
je ponekud mimo me chapani, nemate s timto programem nejake zkusenosti?
Jak napriklad zjistim dnesni fazi mesice ci vychod slunce, jiz do toho
brejlim druhou hodinu, ale ta syntaxe je proste silena, ukazkove priklady
nikde.

Vzhledem k tomu, ze tuto cast programu jsem psal ja tak si dovolim odpovedet.
Softwarove to je kapku slozitejsi. Je zajimave, ze vetsina kodu, ktery
jsem videl vychazi z clanku publikovaneho Williamem, C. Bellem v Astronomy
Magazine v dubnu 1984
Mrknete na vid nize, aktualne se to snazim implementovat v C#.

http://ftp.gnu.org/pub/gnu/gcal/