Kde a za kolik koupit tekuty dusik?

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Červenec 5 15:43:30 CEST 2007

kvapalny kyslik... on samotny nie je vybusny, ale tym ze ho tam je tak
vela staci kvapka a hocico aj ledva tlejuce sa tak prudko rozhori ze to
vyzera az ako explozia.
Ked mate niekto k dispozicii kvapalny dusik da sa to lahko vyskusat.
Vezme sa nejaka (napriklad kovova) nadoba, najlepsie
lievikoveho/konickeho tvaru. Uchyti sa na nejaky stojan aby pod nou bolo
miesto. Do nadoby sa naleje kvapalny dusik. Po case sa steny nadoby
vychladia a z vonku sa na nich zacne skvapalnovat vzduch. Ten steka po
stenach nadoby a kvapka dole. Podla instruktora ta zmes obsahuje ca.
polovicu dusika a polovicu kyslika. Pod nadobu sa moze dat takmer
uhasena cigareta, ledva tlejuci papier alebo nieco podobne a po dopade
kvapky vzduchu z toho vyslahne obrovsky plamen ;-)
b.