Graficke LCD ?

CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Středa Červenec 4 17:19:47 CEST 2007

Mel bych k tomu par pripominek (dnes jsem odevzdal snad finalni verzi
prvni casti svoji webstanice do vyroby), protoze na necem takovem
pracuji s prestavkami uz skoro tri roky a i loguji meteodata na sql.

Slusnou meteostanici pripojitelnou na LAN (ne na seriovy port) s merenim
na ktere se da spolehnout v ramci tolerance cidel jsem zapaltitelnou
penezmi v ceskych pomerech nenasel.

Co se tyka pripojitelnosti a logovani dat jednoznacne preferuji LAN,
nebot zasuvky s LANkou najdete uplne vsude a pokud je uz nekde pocitac
vetsinou ej tam i dotazena sit. Navic zarizeni muze bezet a logovat data
bez nutnosti vlastniho PC nekam na inet. Navic jste u serioveho prenosu
zavislej na nejake aplikaci spustene na PC kam je meteostanice pripojena.

Pro to, abyste vedel jak je venku nepotrebujete graficky displej, ale
staci jen tendence vyvoje veliciny a jeji akt. hodnota. Grafy maji
vyznam a z v pocitaci kdy muzete si muzete zobrazovat detailni informace
o prubehu. Daleko nejvic maji prinos ruzne prehledy a namerene extremy.

Zobrazovani jsem se nakonec rozhodl uplne oddelit od cele meteostanice a
vyresit jej jako samostatny modul - tedy modul napichnuty na LAN s
displejem. Vetsinou totiz potrebujete zobrazovat info jinde nez se meri.
Dosel jsem na to v okamziku kdy se zacina uvazovat o tom, ze umistim
dalsi meteostanici v jednom mensim mestecku (maji o to zajem) a bylo by
dobre tyto informace zobrazovat treba v mestske vyvesce na namesti v
miste, ktere je naprosto nevhodne k mereni. Takto bych natahl do vyvesky
jen LANku a napajeni.

Pokud mate zajem muzete se kouknout na muj web viz. odkaz dole. Cela
meteostanice bude open-source, ale nechtel jsem nic  z HW a SW
uverejnovat dokud nebudu mit finalni DPS. Zatim se muzete tedy kouknout
jen jak vypada vysledek.

Radek Vicek