Metro bez ridice

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw@seznam.cz
Středa Červenec 4 08:35:02 CEST 2007

V Londyne jsem uz před lety takovou věc zazil.

Je to takove to "metro" co vyjede na povrch - uz nevim jak se jmenuje, ale
jel jsem s nim na druhou stranu reky pod grenwich-sky kopec.

Tam taky není ridic a přes den, kdy je relativne poloprazdno, tam fakt NIKDO
není - dost jsem na to tehda koukal (1993).

Ale vecer, nebo i zrejme obecne ve spickach tam jezdi něco jako "pruvodci",
nebo lepe "velitel vlaku".

Takova roztomila postavicka - zdravi lidi (zrejme jich spoustu, co tam jezdi
denne skutecne zna), prohodi s nima par slov, obcas zkontroluje listky (to
když mne uvidel, asi jsem mu byl podezrely, ze mne ještě nezna),

Mrcasi se mezi vagonama a sleduje cvrkot ...

Ale hlavne (!)  pomaha elektronice při odjezdu tim, ze upozorni lidi, ze se
odjizdi, aby uz nikdo nenaskakoval (zvonek, pokyn dustojne postavy v
uniforme

ve dverich - nikdo neprotestoval, lidi se podridili - vedeli, ze za chvili
jede další),

a rucnim rizenim zabouchne dvere.

Zrejme, kdyby se mělo cekat všechny ty timeouty, ze je ve dverich volno, tak
by to nikdy neodjelo.

Byla to zajimava zkusenost.

Pekny den

Zdenal Kaspar