Vlastnosti koutoveho odrazece

Milan milger@pobox.sk
Pondělí Červenec 2 08:27:59 CEST 2007

Nie tak urcite.
"koutovy odrazec bude asi odrazet mhohem vic signalu nez nejaka neurcite
natocena plocha".
To vsetko je zanedbatelne, ked si uvedomim ze intenzita odrazu je zavisla
/tusim od 3 mocniny vzdialenosti/, takze dynamika signalu sa pohybuje
pokojne okolo 100dB a radar sa musi dokazat vysporiadat s takym rozsahom
signalu. To znamena ze ci je odrazna plocha 100% alebo 30% je uplne jedno.
Kvalita radaru je samozrejme dana aj antenou. Ked uvazujem velke radary a
rozmery paraboly 5m, jej kvalita musi byt znacna.
Bezne velke radary maju pokojne 1000-4000 azimutalnych impulzov na 360'.
Daju sa spocitat rozmery odrazu v zavislosti od vzdialenosti. Rovnako si
treba uvedomit ze pokial odrazena energia pojde z celej sirky
charakteristiky bude asi radovo vacsia ako energia z kutoveho /bodoveho/
odrazaca.
Este jednoznacnejsia je situacia v rozliseni dialke. Tam parametre anteny
nehraju rolu. Najvacsi vplyv na rozlisenie ma sirka vyslaneho impulzu /teda
u klasickych magnetronov/. Kutovy odrazac bude vzdy 1 dialkove kvantum a
velka lod aj 3-4. Samozrejme za predpokladu ze ju radar vidi v celej dialke
/dane vzajomnou polohou/.

Kutovy odrazac ma iba 1 vyraznu odlisnost: Jeho odraz je rovnaky bez ohladu
na to pod akym uhom je natoceny k radaru.

Mozem vediet naco riesite otazku radiolokacie?

Milan