Re: teplotni zavislost civek SMCC

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Neděle Červenec 1 16:33:58 CEST 2007

Asi před rokem jsem tvořil analogové VFO do radioamatérského transceiveru.
Feritové materiály mají poměrně vysokou teplotní závislost.
Pokud se cívka navine vzduchová cívka na keramice, potom se projevuje změna indukčnosti tepelným prodlužováním mědi. Proto je doporučováno cívku po navinutí vyžíhat, aby se odstranilo pnutí.
Pro malé konstrukce VFO krátkovlnného transceiveru, kam se nevejde vzduchová cívka, je doporučováno toroidní železoprachové jádro Amidon materiál myslím 9, ale ten jsem po Praze nesehnal. Materiál 6 ujde a mají ho v GESu.
Doporučuje se po navinutí cívku vyvařit ve vodě a natřít polystyrenem rozpuštěným v toluenu.
Vojta Bubník