[OT] klimatizace do baraku

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Neděle Červenec 1 09:17:04 CEST 2007

Jinak jak tady někdo psal že se na výparníku chladivo nestačí vypařit, to
asi těžko. Úměrně s teplotou klesne tlak v systému a tím i teplota
vypařování. Kdysi dávno, když jsme v práci měli počítač EC1021, jsme přišli
po svátkách (v sálu se přes svátky netopilo) a venku skoro -20.Klimatizace
nechtěla naběhnout, hlásila ztrátu chladiva. Bádali jsme nad tím, až někoho
napadlo že té teplotě opravdu odpovídá tak malý tlak. Bez klimatizace zase
nešel zapnout počítač a v sále se mezi tím už topilo. Stačilo na chvíli
zkratovat spínač, chladivo se (asi) promíchalo a za chvíli už všechno šlo.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Pavel Krafcik" <hw@pjk.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, July 01, 2007 8:49 AM
Subject: Re: [OT] klimatizace do baraku

Dobré ráno

tohle se nám stalo na chalupě, kde jsem přišli o haldu zmrazených jahod.
Přivolaný opravář požádal o návod a ukázal na odstavec, kde se
vysvětlovalo, že v "nemrazákovém" oddělení je pojistka, která brání
zamrznutí, aby se neroztrhaly flašky a tak. Tato pojistka má evidentně
přednost před "názorem" mrazáku, takže při teplotě mezi 0-10 stupni
celsia mrazák roztaje.

Poradil takto:

- sehnat si samostatný mrazák, kterému je jedno, když se okolní teplota
dostane na 0.
- sehnat lednici s dvěma kompresory

Pavel Krafčík