Potisk DPS inkoustovkou

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Leden 31 11:02:30 CET 2007

A pokud Vám to nafetováním opravdu zčerná proč pak dáváte 2 fólie ? Nebo že by to až tak nezčernalo ? Ptám se proto, že jsem to teď zkoušel. Ačkoliv jsem byl nafetovaný pomalu víc než toner, žádné výrazné zčernání jsem nepozoroval. Vyzkoušel jsem taky zde tolik vychvalovaný Abezeta Black Covering spray - trochu to zčernalo, ale zdaleka ne tolik aby klišé bylo použítelné - vyhozených cca 350,-.

Bohužel jsem se dostal bez varování do situace, kdy má oblíbená technologie s fixem na tabule přestala fungovat. Došly mi fóle a všechny teď prodávané fólie mají na povrchu jakousi vrstvičku, která má patrně lépe držet toner (opravdu drží podstatně lépe) ale bohužel taky z ní nesetřete dokonale ten fix. Zůstávají šmouhy a obrysy okrajů vytištěného motivu. Navíc se na takové fólii objevují u tenkých čar drobounké trhlinky (jakoby bublinky). Při běžném použití to nevadí ale na DPS je to nepoužitelné. Dřív jsem ve svém návodu psal, že je možné použít v podstatě jakoukoliv lacinou fólii do laserovky z papírnictví na každém rohu. Bohužel to již není pravda a musí se velmi pečlivě vybírat. Mě se zatím ještě vybrat nepodařilo grrrr. Při použití toho fixu bylo klišé dokonalé. Stalo se mi, že jsem pod lampou zapoměl DPS cca 2 hodiny (místo 20min) a přesto byl tišďák perfektní - nebyly sebemenší známky podleptání.

Budu muset prolézt copy studia, nechat si vždy na jejich fólii vytisknout nějakou ptákovinu, zkusit na tom ten fix a podle výsledku případně nakoupit slušnou zásobu.

Asi by bylo možné použít inkoustovku jak tu někdo psal, ale budou to patrně zvládat jen kvalitní typy které nejsou nejlevnější a navíc je fólie do inkoustovky výrazně (cca 5x) dražší než fólie do laserovky.

	Martin

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Buchta
Subject: RE: Potisk DPS inkoustovkou

No tak uz to tu dlouho nebylo ;-)
Ja tisknu na pauzak, pak necham prejet parama toluenu nebo podobneho sajrajtu (zavru do papirove krabice, na viko nabryndam ten sajrajt) - docela se zvysi kontrast. Toto je dobre I s foliema, tam to funguje jeste lepe, pak staci jedna. Predlohy dam 2 pres sebe, hodim na sklo, pod kterym jsou 2 11W zarivky a exponuju 30 min.  Folii je dobre podlozit jednim pauzakem, aby rozptyloval, a exponovat 15min. Predlohu z uspornych duvodu tisknu tak, ze na obyc papir prilepim primereny kousek pauzaku nebo folie (etiketou na horni strane).