Seřízení videa Sharp

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Leden 30 08:34:49 CET 2007

> Ještě pomáhá gumové obložení vytřít petrolejem (v nouzi i kontoxem :o) ),
> nebo naprášit na to a rozetřít kalafunový prášek (trochu!)

Já řešil obdobnou závadu a ta byla způsobena tím, že se uvolnil šnek na hřídeli
motorku a tam to prokluzovalo. Nešlo ovšem o pohon pásku, ale o load/unload
mechanismus.
  Mnoho zkušeností mám ale z pohonů cívkových magnetofonů, kde jsou mnohem
větší síly, takže to prokluzuje mnohem snáze. Výborných výsledků jsem dosahoval
nalepením tenkého gumového pásku z takové šedohnědé gumy, sehnal jsem to tehdy
v nějaké "gumové" prodejně, ale už ani nevím kde. Nemělo to ani 1mm tloušťku,
ale bylo to cca 5mm vysoké. Vždy jsem ošmirgloval původní gumu celkem nahrubo,
štětečkem nanesl naředěné lepidlo na gumu (nenaředěné se pořádně neroztékalo a
mělo tendenci vytvářet nestejnoměrné pokrytí), přiložil ten pásek a žiletkou
přesně zařízl, aby oba konce byly těsně u sebe bez mezery nebo přesahu. Po
důkladném zaschnutí byla funkce plně obnovena. Výjimečně se stalo, že se pásek
strhl, ale řekl bych, že u videa by to hrozit nemělo.
     S pozdravem Pavel Troller