domaci automatizace

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Pondělí Leden 29 17:51:51 CET 2007

Taky zdravim,
ja tak uvazuji jenze ono to zalezi co od toho chci. Moje zadani je cca
takto:

- regulace kazdeho vymeniku tepla - radiatoru,
- kotel na plyn rizeni vyp-zap (nechci prijit o zaruku, ... ),
- sber dat teploty z mistnosti,
- mistni rozhlas nebo aspon zvonek,
- mozna taky mistni telefon napojen na IP telefon ci GSM branu,
- rozvod TCP IP samozrejmosti Cat 5e aspon,
- kamery pred vchod, do gareze, k vratum a mozna jednu otocnou na strechu,
...,
- senzory pohybu PIR cidla uvnitr baraku,
- vnejsi senzory teploty,
- vnejsi senzory rychlosti vetru,
- spinani osvetleni nehci resit (zatim, nevim co by to prineslo),
- informace z cisticky vody,
- informace o vode, plynu, ohni,
- otevirani vrat,
- komunikacni panel,
- napojeni na stroje v dilnicce,
- mereni odberu elektriny, tepla,
- ovladani rolet,
- moznost pripojeni male verne elektrarny.

Zatim jsem na tom takto, prevazne kabelaz:
- silnoproud rozvod 220,380,
- rozvod Cat 5e TP ethernetu,
- rozvod zabezecovacky,
- rozvod smycky pro regulaci radiatoru a cidla,
- rozvod zvonku,
- rozvod pro vnejsi cidla a kamery,
- sber silnoproudu od rolet.

Slaboproud je vetsinou roztazen pomoci TP kabelu. U radiatoru to je ve
smycce. Do rozvodne bedny Ethernetu mi vede 58 kabelu Ethernet Cat5e, dale
mam 4 smycky radiatoru, bednu pro spolecny rozvod rolet, spolecny rozvod
cidel zabezpecovacky. Nyni to musim nejak propojit, tak premyslim jak ????

Je nerealne to vsechno dat na TP Ethernet. Jiz tam mam smycky, budou to
ruzne topologie site, nekdy take nejake podstanice. Existuji vlastne dve
normy pro Evropu a USA. Jenze tyto normy jsou velmi rozdilne a prizpusobene
pro vyrobce. Tyto normy jsou zalozeny na signalove sbernici - slaboproud -
zaklad je nejaka modifikace RS485:
KNX/EIB - European Installation Bus  www.eiba.com
LONWORKS - www.lonmark.org
Treba vypinac na teto sbernici stoji cca 1500,- . Ja se priznam, ze zatim
premyslim o sve vlastni tvorbe vzhledem k tomu, ze to mam same cidla a
nejake regulace.

Pro me je nyni ukol pozuit nejakou modifikaci RS485 s vlastnim protokolem
pro ruzne topologie tj. vzdale spojeni. Udelat spolecny rozvod napajeni,
abych nemusel ke kazdemu cidlu zvlast trafo tj. nejak vymyslet ten rozvod.
Mozna to nakonec z nejake te normy prevezmu, jeste jsem ale nehledal
dokumentaci. Pokud nekdo mate ?? Oni si to ty vyrobci chrani, aby se mezi ne
nedostal nekdo jiny ... to bude asi kamen urazu.

Jirka