[OT] zabezpeceni wifi

Zdenek Aster zdenek.aster@seznam.cz
Čtvrtek Leden 25 15:23:30 CET 2007

Udelal jsem v podstate maximum proti amaterum, ono
i hodne mistnich provideru, maji jen omezeni na mac
a bez zadneho sifrovani, a pokud se nekdo nakoho
napoji, tak az si zacne stezovat zakaznik, ze to blbne tak
to resi.
Kdyby jste byl hodne paranoidni, tak by slo pouzit wifi
jen jako kanal pro prenos a pripojit se vpn nebo ppp sifrovane,
 jenze ve vasem pripade ADSL routru to asi nepujde,
pokud tam nemate nic duleziteho a je to jen pristup na
net byl bych v klidu maximalne muzete obcas zmenit
WEP klic a MAC ;-)

Zdenek Aster

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 25, 2007 9:54 AM
Subject: [OT] zabezpeceni wifi

Nedávno jsem si přečetl pár článků na téma "bezpečnost wifi sítí",
vyplynulo z nich, že šifrování WEP je natolik slabé, že je prakticky k
ničemu. Týká se to vlastně všech starších zařízení s max. rychlostí
11Mbit.

Doma jsem si za ADSL router pověsil APčko, abych nemusel k notebooku
tahat kabel. Nastavil jsem WEP, blokování na MAC adresu, zakázal "SSID
broadcast" (což je k ničemu, Netstumbler si ho stejně našel). DHCP mám
povolené (v tom ADSL routeru, notebook z něj dostane přidělenou IP
adresu). Asi jsem udělal maximum. WPA to APčko neumí, ani karta v
notebooku (obojí jen 11Mbit).

Jak řeší zabezpečení wifi místní odborníci? Nedávno jsem se projel po
městě s notebookem se zapnutým Netstumblerem a spousta lidí má doma
třeba ADSL router s wifi, v něm zapnuté default SSID, šifrování
vypnuté. Nejspíš maj i default login do nastavení routeru.

P.K.