OT: C / C++ / C# (bylo Windows Vista...)

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Úterý Leden 23 15:28:22 CET 2007

No ja musim rozhodne podporit Dusana - vy opravdu michate dohromady
ruzne veci. V C/C++ programuji pomerne dlouho a proste nemate pravdu.
C++ nema s WinAPI nic spolecneho. Mimochodem - sve prvni programy pro
Win jsem psal v cistem C (a to i ty 'graficke' - GUI. To je teprv
pakarna). Ted v 90% pripadu sahnu po C++ - at uz jde o Win, ci o VMS
ci nejaky klon UNIX ci linux. A to uznate sam, ze s WinAPI nema nic,
ale opravdu nic spolecneho. Je to jednoduche, prehledne (hmm, mno tak
prehledne, jak si to clovek napise)
Programovat GUI aplikaci v C# mi neprijde o nic jednoduzsi (ani
slozitejsi) nez cinit totez v C++. V C# pouzijete .NET framework, pro
C++ pouzijete MFC (ci svou vlastni knihovnu trid ci rovnez .NET). Vse
je to porad jen o tom znat jazyk a znat API (at uz primo API ci API
zabalene do knihovny.
A neplette do toho prosim to, ze ve Visual Studio.NET si ten GUI
projekt naklikate a natahate mysi. To nema nic spolecneho s jazykem,
ale s prostredim. Vyvojove prostredi s podobnymi vlastnostmi muze
klidne existovat pro libovolny jazyk a prostredi.
A uz vubec bych do toho nemichal zpetny preklad. To snad neni pro vas
primarni kriterium pri vyberu jazyka ci prostredi:)

Marek