Ochrana UTP před bleskem

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Leden 22 20:56:34 CET 2007

On Mon, 22 Jan 2007, jan.kuba wrote:

> Prepocitejte si to, ta sekunda je opravdu  moc  hodne!!

Opravil jsem to v emailu co prisel minutu po te.

> A kudy jinudy, dejme tomu , ze je to kabel ulozeny v zemi (písek)  s
> platovym plastem. Jak to muze tect jinudy, kdyz ten drat bude mit jasne
> nejmensi odpor nez okoli?

Bud to potece i okolim (skrz prorazenou izolaci) nebo tam proste tech 50kA
nebude. Tenkym dratem se to proste protlacit neda.

> Ne nejsou spojene se zemi, ten modem je od zeme galvanicky oddeleny :-)
> Nakonec u telefonu jste nekdy videl prizemnovaci drat? ( Ano ale slouzi

U klasiky ne. A jeste mi vysvetlete jak u takoveho telefonu muze indukce
vlivem soubehu zpusobit velke napeti na lince mezi draty v paru. Protoze
to co se indukuje do jednoho dratku indukuje se i do toho druheho.
Rozdilove napeti tedy bude nula nula nic, ty dratky jsou hodne blizko
sebe.

> To ruseni bylo od pantografu te lokomotivy - to troleji a kolejemi tece
> nejaky proud a pri jizde se ten pantograf soupe o drat a vznikaj
> kratkodoba preruseni, indukujici se do toho DK   , kdyz byla lokomotiva
> pryc zadne ruseni se nekonalo.

Zrovna tak to ruseni mohou delat zemni proudy od kolejnic a nekvalitni
izolace ve vlhke zemi.