teraOT: hra na klavir

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Leden 22 06:39:30 CET 2007

KLavesy musi mit "Touch response" česky dynamiku úhozu. A samozřejmě MIDI
interface.

Pokud chcete opravdové zvuky, tak bacha na odlehčené verze MIDI generátorů
co bývají v levnějších klávesách. Třeba yamaha dělá cenově odlehčené
klávesy, kde je XG-lite. Zvuk je sice lepší než z Casia, ale je pořád krom
hlasitosti stejný - nefiltruje se podle úhozu, rozmítání (odladění po
úhozu - pitch envelope) nezávisí na síle úhozu a pod. Prostě to chce mít v
klávesách plnohodnotný XG generátor. Jenže to pak nejsou klávesy za pár
tisíc, ale spíš tak ke 20. Ony totiž pak nejsou pouhými klávesami, ale umí i
plno dalších věcí, aby využily XG syntezátor. A další věc jsou plastové
tlačítka místo pořádné klaviatury.

Takže buďto půjdete do elektronického piána s váženými klávesami, několika
málo - ale pořádnými zvuky, nebo do samohrajky. Další cestou by byl MIDI
kontrolér s váženými klávesami- Roland dělá vcelku slušné - a samostatný
MIDI modul. Můj názor na zvuky jednotlivých firem jistě už znáte.

----- Original Message -----
From: "Michal Grunt" <michal.grunt@volny.cz>

Muzu znovu otevrit toto tema? Jiz delsi dobu (leta) posilhavam po
nejakych klavesach s moznosti pripojeni k PC. Chtel bych aby se
klavesy chovaly jako bezne piano (zmacknu klavesu pomalu, zvuk jde
potichu, klepnu na ni rychle a 'silou' je to hlasite atd.). Jenomze se
v tom vubec nevyznam. Drive (tak 15let zpet :)) jsem hraval na
klasicke piano a v dnesni elektronicke je pro me spanelska vesnice.
Shodou okolnosti jsem videl v sobotu v Tescu neco s 5ti oktavama tak
mi to znovu pripomelo, ze bych si rad neco poridil. Predstava je asi
takova, ze si neco nahraji do PC (kdyz me to rapne), prepnu nastroj,
nahraji druhou stopu atd. Ale chtel bych aby nastroje zneli opravdove,
ne nejaky paskvil...