RE: Ochrana UTP před bleskem

Filip Kotouček - MP Media s.r.o. Filip.Kotoucek@mpmedia.cz
Neděle Leden 21 10:16:53 CET 2007

Kdyzi mi vyhorel switch, mel jsem natahnutych 80m utp na pude a do hromosvodu na baraku prez ulici udajne prasknul blesk, kdyz jsem prisel do prace tak na jedne strane byl switch Planet a svitil jak vanocni stromecek
Po rozebrani mel pekne nafouknute nektere integrace

Na druhe strane byl cisco catalist spokojene blikal a odbavoval packety
To byla uleva :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Sunday, January 21, 2007 9:46 AM
To: HW-news
Subject: Re: Ochrana UTP před bleskem

On Sat, 20 Jan 2007, jan.kuba wrote:

> Jak to? -dejme tomu, že bude v podélném souběhu  s drátem, do kterého
> se vybije ten blesk ( jeden konec má zemní potenciál, do druhého konce
> pak
> šlehne)  Na obou koncich toho ethernetu v souběhu  pak může být jiný
> potenciál..

Musel by byt hodne blizko aby ta indukce pres zem neco udelala. A muselo by to byt v soubehu hodne daleko - na pasku hromosvodu je napetovy rozdil par desitek voltu na metr.

> Existuji "markery", kdyby se používaly  tak je to sranda...:-(

Oni se take pouzivaji, ale znate nekoho kdo ma tu ctecku markeru ? Ten zamerovac na metalicke kabely ma kazda kabelova parta ruznych operatoru, ten se da sehnat mnohem snaz.