stlačený kyslík

Sobota Leden 20 18:48:22 CET 2007

Hezký večír,

    u hyperventilace nejde ani o to že stoupne hladina kyslíku ale o to
že klesne moc hladina CO2 v oběhu. Nebo jinak řečeno, dojde k poklesu
parciálního tlaku CO2 a tím k potížím. Hladina kyslíku nemůže stoupnout
nad 100% protože prostě není na co ho navázat.

    První pomoc je dýchat do pytlíku, tím stoupne objem vdechovaného CO2
a tím pádem dojde k rychlému srovnání stavu. Parciální tlak O2 a CO2 je
důležitý pro dýchací centrum. Pokud jsou moc mimo normu, tak se řídící
obvody dýchání lehce zblázní ...

    Jak to dělají hasiči nevím, možná je to i tréninkem a možná i
automatika s tím počítá. Když jsem si zkoušela hasičskou masku, tak se
sice dýchá dobře, ale přeci jenom s odporem. Možná i to hraje vliv. Co
se zeptat hasičů :)

					Saša K. Svobodová

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186