AVR - ISP - dotaz

Ivo Strasil istrasil@centrum.cz
Pátek Leden 19 10:20:50 CET 2007

> Na desku chci umístit ISP konektor na programování procesoru v aplikaci.
> Zároveň bude ale na SPI rozhraní procesoru další periferie.
> (externi flash pamět používající SPI rozhraní).
Pozor na to, ze u mega64/128 je progr. rozhrani na SCK a UART0, ne na
MISO/MOSI.

> dotaz1 - jak zapojit SPI konektor pro programování CPU aby signály
> SPI linek neovlivnovala při programování připojená externí součástka
> ?
> (v tomto případě flash paměť). Postačí mezi SPI konektor a SPI
> rozhraní
> periferie dát nějaké odpurky ? nebo jsou nutné nějaké oddělovače
> ,jumpery
> a pod ??
Jestli tam mate nejakou AT45DB... nebo podobnou, je nejjednodussi z
procesoru ovladat jeji /CS. Tento vodic jeste vnejsim odporem
"pritahnete" k urovni log. 1, aby byla pamet spolehlive odpojena od
sbernice i kdyz je procesor v resetu. Chodi mne to takhle spolehlive na
desitkach kusu.

> dotaz2 - pro pozdější prumyslové aplikace s AVR procesory postačí
> na reset
> RC článek a nebo je "rozumnější" nějaký externí generator resetu ?
> Nemám s AVR praktické zkušenosti.
> S tím spojená otázka ohledně WATCHDOGU - postačí využívat interní
> watchdog
> na procesoru a nebo je lepší použít externího obvodu ?

Na kriticka mista davam externi generator resetu + wdt (MAX1232), ale
myslim, ze to neni uplne nutne. Min dulezite MCU nam bezi na strojich ve
firme bez externiho resetu (jen odpor od resetu na +5 V) - maji
samozrejme zapnuty brown-out detektor a problem s nimi nikdy nebyl. Pri
pokusech s vypnutym brown-out nam ATMegy32 nekdy odmitaly nabehnout, po
jeho zapnuti jede vse jak ma).

> Dotaz3 - je nějaký free program který umí skrze COM port naprogramovat
> po ISP daný procesor?
avrdude, ponyprog?

Ivos

www.strasil.net