Baterie 12V/75AH/10let nabídka

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Leden 18 12:28:53 CET 2007

> 13,8V - funkční jsou, ale otázka je, jaké mají napětí za několik h po
> odpojení od upsky. Taky kapacita. Ve warbecu mám 10 let starou baterku, až
> poslední měsíc se mi zdá nějaká slabší ale ještě jsem ji nedobíjel - zkusím,
> uvidíme.

Zdravím,
  já bych věřil, že napětí budou mít stejné i několik týdnů po odpojení od UPS,
spíše bych se obával, jaký maximální proud budou schopny dodat. Právě mi moje
UPS nadává, že musím neprodleně vyměnit baterie. Ty v ní byly max. 3 roky.
Napětí mají perfektní, ale jsou "změklé" - při odběru, jaký si ta UPS vezme při
výpadku sítě nebo při testu, jde napětí prudce dolů a UPS indikuje dobu provozu
2 minuty, zatímco při stejném odběru a nových bateriích měla 60 minut. Schválně
jsem to nedávno zkoumal - při "rozumném" odběru - max. tak 100W - se baterie
chovají ještě dobře, ale při 800W (UPS je stavěna na 1kW) jsou již
nepoužitelné.
  Jo, a taky je extrémně důležité vědět, při jaké teplotě byly provozovány.
Výrobce udává životnost při 20C a uvádí se, že každých 5 C navíc snižuje
životnost na polovinu.
  Jediná rozumná možnost je opravdu proudový zátěžový test a měření úbytku
napětí.
           S pozdravem Pavel Troller