Podsvícení LCD displejů

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Leden 17 09:46:09 CET 2007

Mno, jednak podla mna v modernych displayoch ala TV nie su trubice po
bokoch ale jedna velka plocha vybojka pod displayom, druhak to "matne
plexi" nie je len sproste matne plexi, ale vlnovod s rafinovane
usporiadanym "stratovym" povrchom (nieco ako mriezka ci sustava
hranolov, proste jedna strana nie je rovinna ale ma vystupky cez ktore
to svetlo uteka a nie sa odraza pekne pod uhlom plneho odrazu)... a ano,
so vzdialenostou sa zmenou geometrie ("hustoty") tych stratovych
elementov meni percentualna "utekavost" ci "rozptylnost" toho "plexi"...

wek