Velky neomylny Paroubek zvysi ucinnost elektraren na 40%

milos.gregus@cz.abb.com milos.gregus@cz.abb.com
Úterý Leden 16 09:56:17 CET 2007

Tak dobra,
na posledni me akci ma turbina s generatorem 130MW tepelnou spotrebu
odpovidajici ucinnosti 42 procent.
Kotlari tvrdi, ze umi 92 procent vzhledem k vyhrevnosti. Topi se olejem.
Pri garancnim mereni byla ucinnost turbiny potvrzena a i kotel mel urcite
pres 90. Pro plny vykon.

21 procent ma cyklus bez tzv regenerace - ohrev napajeci vody parou z
odberu turbiny. Regeneraci maji ale i staricke turbiny z padesatych let.

Je fakt, ze 5 az 10 procent vyrobene energie spotrebuje elektrarna pro
svuj provoz, takze to snizi ucinnost elektrarny jako celku.

Vyveva slouzi k vytvoreni vakua a pak k odsavani vzduchu, ktery projde
pres ucpavky. Ucinnost nezvetsuje.
Potrebuje vic pary, nez turbina na stejne zvyseni vykonu. Zpravidla. Nekdy
se tak da zvysit spickovy vykon, protoze pres turbinu
se ta para uz neda procpat.
Zlepseni ucinnosti zlepsenim vakua narazi na technologicky problem niceni
lopatek poslednich stupnu vodou v pare. Vakuum byva 6 az 8 kPa abs,
coz je kondenzacni teplota 30 az 40 stupnu.

Milos