Re: Čítač v mikroprocesoru ATmega2560

Jiří Reček recek.jiri@quick.cz
Pondělí Leden 15 23:27:16 CET 2007

Tak jak do toho koukám, tak Vám asi nepomohu bez toho, abych viděl ten
program. Trochu jsem přehlídl, že uvádíte hodnotu v TCNT. To asi v tom
přerušení nějak tu hodnotu do toho TCNT zapisujete. Pokud bude předdělička
nastavená na 8, tak má procesor 8 taktů na to, aby do toho přerušení vlezl a
pak ještě zpracoval ten program v přerušení a než to dojde k tomu, aby se
zapsala hodnota do TCNT, tak už se mění stav čítače a buhví v jakým okamžiku
se tam co udělá. Při dělícím poměru 256 ten procesor udělá 32x víc práce,
než se změní hodnota čítače.
Asi bych spíš zvolil nějaký mód časovače tak, aby se to nastavovalo podle
předvolby třeba v OCR. Tam vrazíte konstantu a pak se to při dosažení
nastavené hodnoty vynuluje a funguje to samo.

Jirka

----- Original Message -----
From: <kral.j@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 15, 2007 12:29 PM
Subject: Re: Čítač v mikroprocesoru ATmega2560

Použitý je časovač 4. Hodiny jsou dané krystalem 16 MHZ. Ten program mi
generuje dlouhé časy tak, že mám každých 10 ms přerušení a ta počítám. Když
přepojím fuse na interní oscilátor       8 MHz a vše nastavím (používám
přetečení OVF), je vše OK bez ohledu na to, co nechávám na předděličku a co
ve vlastním čítači. Pak jsem nastavil předděličku na 8x a fuse ten externí
krystal, čas mi místo 16 MHz odpovídá 21 MHz. Pokud použiju předděličku 256x
a tomu odpovídající TCNT, je to opět v pořádku.
Král