Vznášející se koule - funkce

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Leden 15 14:01:20 CET 2007

Marek Peca wrote:

> Moc mi to nemysli, ale mam dojem, ze dipolem se prave v te jeho ose
> otacet neda, v ose kolme na osu dipolu ale ano. Je fakt, ze dimenze
> kolmych os je pouze 1 a ne 3. Kdybych vybral 2 ruzne kolme osy, to by
> slo -- mohl bych tedy otacet podle 2 os, ale ne podle 3, jak by
> zadala rotace podle libovolne osy.

Ciste teoreticky rotacia okolo 2 os staci.
Vzdy sa najde os, okolo ktorej si to mozem natocit tak, aby som mal tu
druhu os tak, ako nou chcem tocit. Nie je to sice uplne obecny pohyb,
ale na to aby to bolo "pekne", t.j. ze po pociatocnom "zavahani" by sa
to zacalo tocit - a zastat - tak ako chcem, by to mohlo stacit.

Problem je ale, ze to musi byt cely cas zavesene... Mam obavy, ze s 1
prostym dipolom a cievkami nad a pod to vobec nejde; mozno s nejako
zbesilo pokrkvanou magnetkou?

wek