Navinutí cívky

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Leden 13 20:01:01 CET 2007

> A Vy tomu aj naozaj veríte? Pokiaľ je ostatok vinutia OK, tak prúd bude na
> zvarenie mizivo malý. Navyše väčšinou keď to niekde prskne, tak sa
> automaticky zpečú susedné závity v tom mieste a už tomu nepomôže ani svätená
> voda. Pamätajte, aká je asi hrúbka izolácie drôtu s priemerom 0,05mm?
>

>                                   Milan  Mlynarčík
Jak jsem právě napsal, mám za sebou 2 úspěšné opravy, ale v obou případech
to mohlo být ne trhlé vinutí, ale např. zoxidovaný a špatně spájený spoj
vnitřního konce vinutí na přívodní lanko. Zde je tento způsob opravy skutečně
reálně použitelný. Myslel jsem si, že by to mohl být případ i této cívky, ale
nebyl.
  Jinak - moje metoda s kondenzátorem vytvoří v okamžiku průrazu rezonanční
obvod, takže proud nenaroste skokově, ale dojde ke tlumeným kmitům (velkou
impedancí zdroje VN můžeme zanedbat, jakmile cívka vede, tuto ss složku
prakticky zkratuje) a díky tomu se energie v obvodu nějakou dobu udrží a věřím,
že může způsobit "rozumné" svaření přerušeného místa, aniž způsobí takový
spád potenciálu, který by si vynutil průraz izolace mezi sousedními závity.
         S pozdravem Pavel Troller