Vznášející se koule - funkce

Sobota Leden 13 10:42:21 CET 2007

Hezké ránko,

    jednou jsem viděla podobný obvod namalovaný i jako návod na stavbu.
Fungovalo to takhle:

Na horním pólu té "podkovy" je elektromagnet, elektronika v přístroji
obsažená začne postupně zvedat buzení elektromagnetu a kulička se začne
zvedat. Na správném místě je optická závora, která hlídá kuličku. Pokud
se kulička moc zvedne, tak se elektromagnet odbudí a kulička začne mírně
padat, tím se opět dostane na správné místo před závorou a elektronika
opět zvedne buzení elektromagnetu. Čili kulička pak tak trošičku lítá
nahoru a dolu.

    U přístrojů co jsem viděla to není ani moc vidět. Prostě si tak
kulička visí ve vzduchu a lítá. A když se do ní drcne, tak se točí.

    Je pravda že usadit ji na místo není ze začátku sranda, ale pak už
to je celkem rychlé.

    Saša Svobodová