RE: Vznášející se koule - funkce

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Sobota Leden 13 10:32:25 CET 2007

Moje koule je Zeme koule bez odrazivosti a LED co tam mam je jen sveticko

Je to mozne. V te koulicce je obycejny magnet a kdyz to "zavesujes", tak
citis jak to kmita. V urcite poloze to pak muzes pustit a drzi to. Je tam
jeste optika, ale nemel jsem to rozebrane a tak nevim zda ma jen kouli
osvetlovat nebo zjistovat i jeji pritomnost. V to mem provedeni je koule
oblepena zrcatky jako jsou koule na diskotekach. Nevim, zda to pozna
pritomnost koule i bez te optiky. Mohu vyzkouset tak, ze ji dam do tmaveho
obalu. Zkusim.
Jindra Polivka

No to je sice hezke vysvetleni, ale podle me neni mozne mezi dvema poly
usadit dalsi predmet tak, aby se ihned neprilepil k jednomu z polu. Tam
musi ten elektromagnet v te podkove nejak sledovat vzdalenost te koule a
dle toho upravovat  proud do civky elmagnetu. Proc by tam jinak byl
elektromagnet - to by tam mohl byt permanentni ne??

Tomas Tomas napsal(a):

>Mam to doma dokonce ve vetsim provedeni (cca vetsi tenisak) a funguje to
tak, ze ve vznasejicim se objektu je permanentni magnet a ta podkova je
vlastne elektromagnet. Po zapojeni elektriny si clovek musi chvili hrat a
hledat spravnou pozici v ktere je tihova slozka vznasejiciho se objektu
rovna magneticke sile pritahujici magnet k hornimu polu el.magnetu. Chce to
trochu cviku, ale neni problem to trefit, pokud to netrefite tak se ZK
pricucne na nektery z polu el. magnetu.