CRC

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Leden 11 12:54:18 CET 2007

Tomáš Hamouz wrote:

> Souhlasím s tím že je vhodné mít výsledek ihned po započítání, ale to
> i při korektní variantě řeší druhá fáze optimalizace, tak jak jsem to
> uvedl v mailu. Co jsem se zatím setkal s implementacemi pomocí tabulky
> tak všechny generovaly "správné" CRC a ještě ihned.

... pretoze je to implementacia toho "nespravneho" algoritmu t.j. s
modifikovanou vstupnou konstantou. Je to vidiet na tabulkach - niekde na
pozicii 1 alebo taknejak tu modifikovanu vstupnu hodnotu aj uvidite...

> Zda je "nekorektní" výsledek stejně silný jsem se zatím nekoukal, ale
> je dost pravděpodobné že ano. Jen nemám momentálně čas analyzovat jak
> je tato metoda citlivá na koncové nuly.

Cely rozdiel "korektnej" a "nekorektnej" metody ako pisem je vo vstupnej
konstante - to na "silu" detekcie nema ziadny vplyv a ako som uz pisal,
vhodnou volbou vstupnej konstanty dava "nekorektna" metoda presne ten
isty vysledok ako "korektna". Jediny rozdiel je esteticky - poklada sa
za nevhodne, aby pri CRC prazdneho retazca vysiel taky akysi
"standardny" retazec (FFFF) (dovod je, ze prazdny retazec je prilis
casty a FFFF je zase viac nez statisticky vysledkom nejakej poruchy -
vseobecnejsie povedane, prenasane udaje a vlastnosti prenosoveho retazca
nie su statisticky tak nahodne aby sa neoplatila aspon takato mala
"optimalizacia" na ich charakter).

wek