CRC

ck@cbox.cz ck@cbox.cz
Čtvrtek Leden 11 11:10:56 CET 2007

Dobry den.
U toho CRCovani je zajimave, ze se uchytily 2 algoritmy vypoctu.
1. podle toho webu s kalkulackou ten "nekorektni", ktery se casto pouziva a je stejny pro vytvoreni i kontrolu CRC.
2. ten "korektni", ktery za zabezpecovanou zpravu pridava 0x0000 pri vytvareni CRCu. Pri kontrole uz se nic nepridava.

Oba algoritmy funguji. Overeni jejich detekcnich shopnosti je dost narocne na vypocetni vykon.
U zabehnutych polynomu je presne posano, jak se ma CRC vypocitat a jak kontrolovat.
Pokud si clovek vymysli zabezpeceni vlastni, muze pouzit libovolny algoritmus, libovolnou inicializacni hodnotu, převracet bajty, nebo CRC a kontrolovat na libovolny zbytek.

Zdravim CK