BLDC

Rollfree rollfree@volny.cz
Středa Leden 10 16:40:19 CET 2007

S rizenim BLDC motoru jsem si kdysi hral (a tesim se, ze zase zacnu,
az bude trocha casu). Delal jsem ale bezsenzorove regulatory, motory
jsou pak vyrobne vyrazne jednodussi, resp. da se koupit spousta modelu,
pripadne si i motor postavit (viz oblibene predelavani motoru z HDD,
FDD nebo necasteji CD ROM).

Bojim se, ze vas pozadavek na velky kroutici moment pri velmi nizkych
otackach bude bez prevodovky tezko realizovatelny.
A proc se vubec branite prevodovce ?
Zvyseni momentu se da dosahnout jen vysokym poctem zavitu statoru
a/nebo vysokym poctem polu (a samozrejme prumerem motoru).
Vysoky pocet zavitu ale znamena zbytecne naklady na vyrobu a vyssi
zraty, urcite vetsi, nez prevodovka (ucinnost prevodovky bude 95-98%).

Dobra stranka je napr. tady http://www.powercroco.de/navigation.html .

rollfree

Dobry den,
zabyval jste se tu nekdo programovanim rizeni BLDC motoru? Nevim, jak je mozne dosahovat vyssich momentu i v nizkych otackach (100rpm). Jako zpetnou vazbu pouzivam pozicni senzor (v kazdem okamziku mam informaci o absolutni poloze hridele).
  Pokud se tim nekdo zabyval a muze mi poradit jestli je to vubec resitelne (urcite je - lze nalezt grafy motoru, ktere ukazuji, ze maji znacne momenty uz od "nulovych" otacek), popripade co bych rozhodne nemel opomenout a na co se zamerit!

Dekuji
VS