prehrivani notebooku

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Leden 9 17:03:13 CET 2007

> Dobry den
>
> zacal jsem mit problemy z notebookem Compaq Evo, pri vetsi zatezi
> (prehravani DVD) se zacne prehrivat az se sepne interni ochrana CPU a
> notebook se vypne , jedna se o PIII 900MHz
> promeril jsem zdali spravne chodi ventilator
> mezi chladic a procesor jsem znovu nanesl teplovodivou pastu a vse dukladne
> vycistil
> promeril jsem zdali spravne snimaji teplotni cidla a proveril funkcnost
> vyhodnocovacich obvodu
> promeril zvlneni zdroje pro napajeni CPU
> [...]
Zdravím,
  může to být i softwarový problém! Moderní CPU mají úsporné režimy (C-states),
které se zapínají, když je CPU idle - čím více je idle, tím hlouběji je mu dáno
"usnout". Pokud ho nenecháte spát vůbec a třeba ho necháte dělat něco
intenzivního (recoding videa, kompilace většího balíku...), může se docela
zapotit. Např. jednu svou mašinu (ale desktop) musím pravidelně čistit, neboť
pokud to neučiním, tak tak za 2 měsíce padne do 5 minut, pokud si tam synátor
pustí třeba nějakou hru.
  Tož se zkuste podívat, zda se Vám na systému nedějí věci, o kterých třeba ani
nemusíte vědět...
              S pozdravem Pavel Troller