el. mytne - pry uz to crackli

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Úterý Leden 9 04:56:06 CET 2007

> A na tohle ma prijit kdo, Capc anebo statni siml? Na to musi
> nekdo napsat
> software, rucne se to asi tezko v tech 10.000 autech denne
> nekde globalne
> pozna, v te reportazi rikali soferi, ze to oblbuji stejne
> jako v Rakousku.

Pochopitelne, ze se to resi softwarove. Pokud takove kontroly dodany system
neobsahuje - alespon na urovni warnigu pro pripadnou buzeracni aktivitu
mobilnich jednotek, pak je neco spatne.

> Ted je otazka kolik takove projeti branou stoji a jestli se
> to vubec vyplati
> a co dela ta celni sprava se svymi 25 vozitky, ta muze
> zkontrolovat tak 20
> aut za den pocitam a to je dost malo.

Pokud byste pocital jednu kontrolu za hodinu pri 80% nasazeni (20% aut a
posadek bude pocitam v prumeru mimo provoz), pak dojdete k zajimavemu cislu
cca 175 000 aut rocne (pochopitelne predpokladam sluzby 7x24). To neni uplne
nejmin a navic pokuta za svindlovani je docela likvidacni - tusim radove ve
stotisicich korun. Pokud by se ridic pri kontrole pokousel argumentovat tim,
ze jel mimo dalnici, pak asi nebude velky problem podle tachografu zjistit,
kde mu nepasuje padesatka v dedine. A kdyz nic jineho, tak jak jsem prisel
do kontaktu s celniky, tak krome toho, ze jsou obvykle v prumeru chytrejsi,
nez dopravaci, tak jsou taky docela alergicti na to, ze z nich nekdo dela
voly. A jiste si umite predstavit, jak snadno lze zorganizovat buzeracni
kontrolu auta pocinaje reflexni vestou a konce kontrolou expirace obvazu v
lekarnicce. Uz vidim, jak Venca von Prdelow bali pred kazdou mytnou branou
Premid do alobalu od svaciny, aby jeho zamestnavatel platil mensi mytne, a
on sam se mohl pripadne nechat od kontroly zbuzerovat. To mozna v pripade,
kde je ridic soucasne platcem mytneho, ale to si myslim, ze neni nejcastejsi
pripad.

Zdravim

Jiri Foldyna