NiMH

RVsoft rvicek@quick.cz
Neděle Leden 7 16:15:38 CET 2007

Kazda znacka ma clanky ktere povedly a take ty co se vyslovene nepovedly
  - treba u Sanya jsou to ty modrobile 2500mAh.

Nicmene v tom nabijeni se moc neshodnem - osobne si nedovolim zadne
bezne NiMH nabijet vic nez 0.5C - pokud chvatam tak velmi vyjimecne.
Bezne nabijim 0.3C a mam nekolik sad clanku i vic nez 5let stare (Sanyo
AA 1600mA a 1850mA), ktere takto provozuji jak v digitaku (velke odbery)
tak treba pro napajeni zarizeni kde jsou 2 mesice nonstop (odber radu
mA). To, ze vyrobce pise 1C je sice hezke, ale baterky platite vy jemu
ne on vam.
Pokud to lze tak nabijim bezne treba jen 100mA a baterky tam zustanou
treba nekolik dni (nenabiji se kontinualne - vzdy nabijecka na nekolik
hodin nabijeni prerusi).

Navic maloktera nabijecka z tech pro normalni lidi umi vcas prerusit
nabijeni pri velkych proudech - dulezite je aby se clanky v konci
nabijeni naprosto minimalne ohrivaly - mely by byt jen vlaznoucke. Pokud
to pri 1C tak je tak klidne nabijejte 1C.

Naproti tomu u NiCd se nerozpakuji nabijet 1C protoze ta technologie to
zvlada naprosto bez problemu.

RadekCX - http://www.cncnet.info