Problem s procesorem DS89C450

tomas.martinec@centrum.cz tomas.martinec@centrum.cz
Sobota Leden 6 18:40:40 CET 2007

Dobry den,

to mate pravdu. Integrovana externi pamet muze byt namapovana kdekoli, ale u tohoto procesoru je podle datasheetu umistena od adresy 0.
Dokonce jsem zkousel i vyplnit celou externi pamet (vsech 64kB) konstantou a nechal si ji vypsat. Vysledek je ten, ze prvnich 1kB vraci hodnotu FFh a zbytek postupne cisla 0 do 255 (stale dokola).
Pri krokovani v simulatoru se zda vsechno v poradku. Prekladac spravne pouzije instrukci MOVX a obsah DPTR i akumulatoru jsou presne takove, jake maji byt.
Uz se tim trapim druhy den ale at zkousim co zkousim, vysledek se nedostavuje. Dokumentace od Dallasu je pomerne rozsahla, ale trochu neprehledna a v klicovych vecech az prilis strucna (nehlede na to, ze si obcas nektere dokumenty odporuji). Asi budu muset zacit hledat jine reseni.

K tomuto procesoru jsem se uchylil proto, ze potrebuji pokud mozno bezbolestne prenest existujici aplikaci z procesoru AT89C51RD2 do nejakeho jineho, ktery ma dve seriove linky. Vyuzivam jak integrovanou XRAM, tak i pristup k periferiim pomoci sbernice (mam namapovanou CF kartu do externiho adresniho prostoru). Take by se mi zamlouvala vetsi rychlost, protoze moje implementace FAT32 nedosahuje takovych rychlosti, jake bych potreboval. S Atmelem jsem se dostal na rychlost zapisu cca 11kB/s a s Dallasem bych mohl teoreticky dostat i na vice nez dvojnasobek.

V nejhorsim pripade se budu muset uchylit k softwarove implementaci seriove linky.

S pozdravem

                                                  Tomas Martinec