TV Thomson 453 / ITC008 - teplotně závislá závada

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Leden 6 12:18:38 CET 2007

Zdravím,
  mám problém s šasi ITC008, jež se součástí TV Thomson 453, cca 3 roky
starého.
  Projevuje se u néj porucha vždy po delší době provozu, takže to tipuji na
teplotní závislost nějakého prvku (C, D..)
  Závada se projevuje tak, že cca po 2 - 3 hodinách provozu nejprve vypadne
barva a za ještě nějakou dobu se obraz stane labilní a při sebemenší poruše
signálu se rozpadnou obě synchronizace a po chvilce MCU vyklíčuje zvuk i obraz
a prohlásí "No Signal". Nápravy lze docílit jedině vypnutím tak na 5 minut,
načež na cca 30 minut zase vše funguje, jak má.
  Porucha se projevuje i při provozu z kompozitního/S-video vstupu, takže
poruchu tuneru čí MF lze vyloučit.
  V servisním menu jsem proladil, co se dalo, ale nic z něj nemá na projev
závady vliv. Asi budu muset sahnout minimálně po osciloskopu a páječce :-(.
  Tipuji to na závadu v obvodu oddělovače/tvarovače synchr. směsi.
  Neřešili jste již něco podobného ? ITC008 je celkem běžné šasi...
                                             Zdraví Pavel Troller