Reprobedna - was: OT: vykru?ova? d?r

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Leden 5 23:48:36 CET 2007

Ano, vas postreh je zcela spravny a dekuji za doplneni. Jde opet o
zkresleni, ktera hlavne vzniknou jak v zesilovaci, tak i reprobedne. Tato
zkresleni vam zaplni mista, kde original proste "nehraje" (spektralni diry -
kterych je vsak kupodivu naprosta vetsina) a vy pak nerozumite protoze to
zkresleni vasi rec zamaskuje. Zkresleni vsak neslysite, protoze je
zamaskovano hudbou. Ani ho nenamerite protoze u sinusoveho signalu se
nevyskytuje.

Signal pro mereni TIM neni vubec to prave orechove, ale asi je to to
nejlepsi co mohlo pro mereni vzniknout. U starych zesilovacu (<1985) je TIM
i v desitkach procent, u tech nejlepsich je pod 1%. Ovsem to ze nejaky
zesilovac bude mit TIM <1% jeste neznamena ze se bude chovat stejne i v
realu s realnou reprobednou - a ze to ta reprobedna taky tak vyzari. I
TDA2030 ma TIM kolem 1% a jaky je to zvukovy srot. Vznikal totiz v dobe kdy
se TIM konecne vedecky definovalo. V te dobe vsak jeste nebylo nejspis
znamo, ze reproduktory maji dynamickou hodnotu impedance.

Pokud je zarizeni tedy celkove v poradku - a to nemusi mit oslnive sinusove
parametry (studiova zarizeni je dokonce vubec nemaji nijak moc oslnive - asi
je dulezite neco jineho, ze?), tak se chova presne tak jak jste popsal. Vali
to na plny kule a normalne se spolu bavite.

My si doma taky normalne povidame u jinak dosti hlasite reprodukce. Problem
nastava pokud je zdroj z MP3, to po sobe opravdu pak musime hodne rvat a
mnohdy ani tomu rvani nerozumime. Jak si to ale dame z MIDI, LP nebo origo
CD (posledni dobou ale ani ty origo CD nejsou uplne v poradku, holt komprese
se rozmaha vsude), tak je pohoda a muzem plkat. Zesilovac i bedny jsem vsak
kupoval (Rotel, Marsyas), date mi kontakt na vaseho mistra svagra? Jen tak,
kdybych nekdy pro nekoho neco potreboval abych to nemusel delat ja.