RS-485 podpora Linux ?

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Leden 5 21:26:51 CET 2007

Na Profibus jsem delal opakovace, ktere byly vazane na asynchronni format a odpojovaly skutecne po druhem stopbitu.
Te chytrosti tam bylo trochu vice, vcetne dig. filtrace signalu, obnoveni casovani, hlidani chybovych stavu sbernice a taky zdroj
testovaciho signalu :o)
Vse v jednom XC9572 a krystal oscilator.
Danhard
*******

Dobrý den,

no nějakou superinteligentní věc vymyslela u převodníků Tedia, ale
nevím, jestli to ještě používají Je to náchylné na poruchy. Taky jsem si
hrál s různými nápady a zapojeními, ale nakonec ten nejjednodušší obvod
RC se správnými konstantami se mi jeví jako nejlepší. Někdy od roku 92
jsme měli časovou konstantu natvrdo 2ms, což pro několik zákazníků bylo
moc, těm jsme dělali úpravy na zakázku. Teď asi od roku 2004 máme
konstantu nastavitelnou v 6 polohách od 7us do 2ms a je to úplně bez
problémů. Viz katalogový list na
http://www.papouch.com/shop/scripts/_detail.asp?katcislo=0004 .

Co se týče přesného nastavení podle komunikačního protokolu (délky,
počtu bitů atd.), tak to máme u opakovače CQ485 (opakovač RS485/422 -
RS485/422). Je k tomu externí program pro nastavení, který vše spočítá,
opakovač má pro nastavení speciální sériový port. Při správném nastavení
to funguje úplně bez problémů a bez prodlev, háček je v tom, že zákazník
musí rychlosti a počty bitů znát - a ne všichni výrobci to u přístrojů
uvádějí a ne každý to chce hledat....

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel