Spinani megaamper

Tony Malecký tony@malecky.cz
Středa Leden 3 21:12:39 CET 2007

Předpokládám že se jedná o stejnosměrný proud - rekl bych ze to je podstatna
vec chybici v zadani i kdyz to o kondenzatorech to naznacuje.......

Pak bych prepokladal, ze pokud to chcete spinat, a ne taky rozepinat, tak to
nebude tak hroznej spinac..
Soudim tak z toho, ze jsem videl hlavni vypinac z elektricke stejnosmerne
lokomotivy ktery musi umet vypnout řádove par kiloamper.
Vypnout navic znamena uhasit obllouk... Je pravda ze je to o řád jinde,
ale....
Ale v praxi jsem spinac na megaampery nevidel...

Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "RVsoft" <rvicek@quick.cz>
To: "HWnews" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 03, 2007 8:46 PM
Subject: Spinani megaamper

Zdravim,

ptal se mne kolega zda bych neved cim by se dalo spinat proud radove
megaamper - je to jen v oblasti hypotetickych moznosti a velmi
povrchniho zadani.

Melo by to nevim z jakeho duvodu ve velmi kratke dobe odparit nejake
kovove vlakno. Nevim o tom nic voc nez to co pisu.

Pravdepodobne se tedy bude jednat o nejake kondy nabijene a posleze
vybite do toho vlakna.

Kolega neco povidal o najekem vyvoji kde se neco takoveho delalo a kde
bylo nejake rizene jiskriste ci co a eventuelne nejake spinaci elektronce.

Tak jsem se chtel zeptat jake jsou moznosti. Napadly mne z polovodicu
jen nejake "konske" tyristory a nebo IGBT - ale tam nevim jak je to s
rychlosti.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info