Plazma versus LCD

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Úterý Leden 2 19:17:41 CET 2007

Novotný Pavel napsal(a):

> <>Nikdo vám ho nebere, na druhou stranu se zbytečně rozhorlujete.
>
> O fotáku jsme se zminil, jen proto abych zdůraznil, ze jejde o nejake
> amatery, kteří dělají domací video, ale pro profiky , kteří se tim zivi.
> Nic vic a nic min.
> Nicmeně když jste si "zacal" :-).
> Fotograf je profesionál,který nic jinéího než fotky nedělá a fotí i
> pro National Geografic tak bych ho nepodceňoval. Objektivy používají
> vyhradně
> L-kové.

V tom případě opravdu nechápu, proč ten dotyčný profesionál tedy vůbec
někomu dával fotky ze "shitového" EOS 350", když musel vědět, že jen to
jediné a pravé je full frame 1DsMarkII..?..nicméně stojím si za tím, že
na fotografii 30x40 již nelze rozneznat formát 8Mpix/16Mpix. z
kvalitního snímače s kvalitní optikou.

Navíc není L-ko jako L-ko... taková 17-40/4l je na fulframe na krajích
takové bláto, že ji do kapsy strčí kdejaký pevný ( ne "L") EF-S
objektiv. V tom případě je opravdu 16Mpix snímač k ničemu. A stále
dokola, není to o technice, ale o tom, kdo s tou technikou pracuje, jak
jí rozumí a jak ji dokáže využít.  Prostě pokud někdo udělal špatné
fotky s tělem EOS350D tak možná zvoral kompozici, postrocesing nebo to
nebylo to pravé ořechové obsahově, ale kvalitativně to nemohlo být horší
než z  16Mpix snímače.   8Mpix je dejme tomu 2337x3505 bodů. 16Mpix pak
3265x4900bodů..... dá se říct, že 16 mpix obrázek může být teoreticky
1,4x širší a vyšší než  obrázek z 8Mpix snímače. A to opravdu není o
mnoho. ( zvlášť vezmeme - li v úvahu  rozdíl ceny obou zrcadlovek a
jejich morální životnost )
Ke všemu mám pocit, že se teď všichni honí za megapixelami, čím víc tím
líp. Nějak se zapomíná na tu věc před snímačem - sklo.