Uprava miniveze LG

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Únor 27 20:42:31 CET 2007

Dobry den,

chcem sa podelit s upravami, ktore som urobil na minivezi LG LX-140,
snad sa to niekomu hodi ako inspiracia pri rieseni podobnych problemov.

Co mi vadilo, alebo "preco upravy":

1. Prikon v stand-by bol 5W. Zvlast neprijemne, ked pri zapnutom radiu
a "beznej" hlasitosti bol odber 7-8W.

2. Brum 50Hz zretelne pocutelny aj pri tej beznej hlasitosti. Pri
tichom posluchu vecer v posteli bol brum vyslovene rusivy.

3. Nastavenie predvolieb si veza pamatala 2-3 dni

Schema:
Nenasiel som presne na tento model, ale na stranke
http://www.eserviceinfo.com/ je servisny manual k LM-M140. Hlavne
schema riadiacej dosky je pouzitelne podobna.

Upravy:

1. Tu nepomoze nic ine, len vymena trafa. Povodne trafo samo o sebe -
odpojene a naprazdno - zerie 4W. Takze som nasiel ine s odberom
naprazdno cca 1W a vymenil. Veza teraz v stand-by berie nieco nad 2W.

2. Soudruzi z Koreje pouzili samostatnu dosku usmernovaca, na ktorej su
poistky, diody v mostiku + kazda dioda ma paralelny 15n kondik. Nic
viac. Takto usmernene napatie je potom vedene plochym kablikom napriec
celou vezou na zakladnu dosku (obvody stabilizatora, radia, mgf a nf
zosilnovaca). Filtracny kondenzator 2200u je az tam! Odstranenie brumu
bolo teda jednoduche - premiestnit filtracny kondik na dosku
usmernovaca. Plus som k nemu pridal 100n keramiku a dalsiu dal na
uvolnene miesto na zakladnej doske.

3. Pamat nastaveni a predvolieb je priamo v riadiacom uP a zjavne sa
jedna o staticku RAM. Ako som vydedukoval zo zmienenej schemy, uP ma na
zalohovanie vycleneny 1 zo 4 napajacich pinov (pin 17 - Vdd1).
Zalohovanie bolo zabezpecene 2 paralelnymi elytmi 1000u a 100u (v
scheme je 3x 470u), co bohate postaci na neplanovane vypadky prudu, ale
nie na dlhodobejsie odpojenie veze (dovolenka a pod). Takze elyty som
vybral a miesto nich som cez diodu (Ge, modernejsie to bude so
Schottkyho) pripojil zalohovaciu Li 3V baterku. Tu jedno upozornenie:
pri pokusoch s baterkou som si vsimol, ze po jej pripojeni (veza je
odpojena od siete) z nej tecie prud 0.7mA, co je teda na dlhodobe
zalohovanie neunosne vela. Ale staci teraz vezu zapojit do siete a aj
hned vypnut - prud z baterky klesne na 000.0uA (minimalny rozsah mojho
meraku :-) Zjavne uP potrebuje korektny reset a pri vypinani sa prepne
do power-down rezimu.

miro

PS: display je podsvieteny obycajnou 5mm zelenou vysokosvietivou LED,
takze kto sa neuspokoji len s uzitocnymi upravami, moze do veze nahodit
aj tuning v podobe modreho podsvietenia :-))

Finding fabulous fares is fun.
Let Yahoo! FareChase search your favorite travel sites to find flight and hotel bargains.
http://farechase.yahoo.com/promo-generic-14795097