Odp: Re[2]: 3 kanalovy teplomer

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Úterý Únor 27 19:58:53 CET 2007

> Jájájá ;-))).
>
> I na 100 metru, ale uz to nejde spolehlive pripojit "jen na jeden pin", je
> potreba pouzit "active pull-up" misto pull-up rezistor a nekdy i "control
> slew rate"... pri teto delce se vedeni velice snadno rozkmita...

Ja taky, i s docela rozlehlymi sitemi (desitky cidel, dohromady stovky
metru kabelaze), tazenymi vesmes "hala-bala", proste jak to vyslo.

Nejdulezitejsi je mit dobre udelany budic a korektni casovani. Pak to
funguje dobre. Vyvod procesoru (tri-state rizeni) + pasivni pull-up jsem
ale taky pouzil v jedne aplikaci na par desitek metru, kdyz nebyla jina
moznost a slo to - ale jak jsem psal vyse, je potreba mit dobre napsane
casovani. Kdyz je to ujete, tak to pak treba funguje na metr ci dva, ale
jak je delsi kabel, tak to vlivem jeho parazitnich parametru blbne. Taky
se mi osvedcilo dat k budici 5V8 unipolarni transil (na napajeni i
data), totez k cidlum na exponovanych mistech (napr. cidlo na strese).

Nekolikrat se mi stalo (rekneme ve triceti aplikacich po dvaceti cidlech
za pet let dohromady asi petkrat), ze nektere cidlo slo do latch-upu a
vzalo s sebou celou sit, pomohlo pak preruseni napajeni a zase to jelo
vesele dal. Od jiste doby to resim tak, ze pravidelne preventivne
napajeni na 100ms vypnu a znovu zapnu - v takto osetrenych aplikacich k
popsanym problemum nedochazi, i kdyz stejne cas od casu odejde nektery
Dallas uplne (napr. zacne z napajeciho nebo datoveho dratu odebirat
neprimereny proud, jakoby latch-up, ale nevyresi se to prerusenim
napajeni), pricinu tusim nejakou fyzikalni, mozna nevhodna technologie
pouzdreni tech cidel nebo tak neco, ale to nemam v kompetenci, tak jen
hadam. Naposledy tohle udelaly kratce po sobe dve cidla, do kterych se
dostala nedopatrenim bazenova voda. Dalo se tam cidlo s lepsi izolaci a
zda se ze uz je to dobre.

Lukas Grepl