Co to je Amplidyn čili Rototrol ?

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Pondělí Únor 26 22:31:35 CET 2007

To je asi dost divná kniha,
naposledy jsem se setkal s amplidynem a selsynem v jediném zařízení na
vojně, kde to hýbalo takovými věcmi jako je mobilní odpalovací rampa pro
rakety země-vzduch nebo anténa naváděcího RL. Obojí bylo vlastně v
servosmyčce - selsyn měřil polohu (resp. úhel), apmlidyn zesiloval
odchylku. Ono to v elektronkové éře ani jinak nešlo - bylo potřeba
obrovské výkonové zesílení, aby to hýbalo mnohatunovým kolosem a na
ztrátách nezáleželo.
Mrazík