jak otestovat "mrtvolu" na 230V ?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pondělí Únor 26 20:51:56 CET 2007

je to cajk s dvojtou izolaci, takze "megmet" tedy ne, ale ta konvice je to pravy :-).
kondik na ten se chystam, takhle mi odesla boshka vrtacka.
jakmile uvarim kafe na pile, je to jasny :-)
diky.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Monday, February 26, 2007 8:42 PM
To: HW-news
Subject: Re: jak otestovat "mrtvolu" na 230V ?

> dobry den.
> potreboval bych otestovat mozna spalenou el. motorovou pilu. prej to
> vyhodi pojistky.
> je to uz kolikatej cajk co mi pribuzenctvo pritahne a pokazdy hledat
> vhodnou dobu,  kdy muzu chodit doma jistice, nic moc :-) mam to
> pripojit treba pres nejakou zarovku, 100 - 500W halogen ?
> pripadne jakej mate vyzkousenej "figl" ?
> diky za radu.
> tomik.
Zdravím,
  přes spotřebič s co největším výkonem - přímotop, žehlička, vařič naplno...
Napřed bych změřil izolační odpor - mezi fází a zemí. Bude-li to proseklé, netestovat ničím a rovnou vyhodit nebo dát opravit, může to být velmi nebezpečné. Pokud tam svod není (nebo to má dvojitou izolaci a tedy to nemá zemnicí svorku) tak připojit do série s výše uvedeným a zkusit zapnout.
Pokud se použije např. 2kW spotřebič a pila má např. 800W, měla by jít většina energie do pily - měla by pěkně jet a přímotop by měl být jen vlahý.
Bude-li přímotop topit a pila stát nebo jen pobrukovat či dokonce kouřit, je to jasné. Tak daleko se to ale ani nemusí nechat dojít, prostě když vidím, že to nedělá, co má, rychle vypnu a diagnostika, že to je shořelé, je jasná.
Může to být taky ale jen proseklý filtrační kondenzátor a jinak to může býť OK :-), ale to už je jiná otázka.
        S pozdravem Pavel Troller